Pécs - Sokan magasra húzták a szemöldöküket a napokban, amikor is megkapták a Tettye Forrásház első elszámoló számláit. Leginkább arra panaszkodtak, hogy úgy tűnik, nem látják a cégnél befizetéseiket, mert újra számláztak már kifizetett fogyasztást is. A Tettyénél ígérik, hogy a hibákat javítják.
Több ezer pécsi háztartás kapott az elmúlt hetekben elszámoló számlát a Tettye Forrásház Zrt.-től, az elkövetkező hónapokban pedig minden pécsi otthonba megérkezik az elszámolás. Mióta a társaság tavaly októberben megkezdte a szolgáltatást, első alkalommal kézbesítettek elszámoló számlákat most, augusztusban. Első körben olyan otthonokba, ahol június-július hónapokban olvasták le a mérőórákat. Mégis meglehetősen sokan keresték lapunkat, többféle panaszt is sorolva. A leggyakoribb, bosszantó hiba az volt, hogy már befizetett fogyasztást is újra kiszámláztak. A másik, hogy sokaknak most kell befizetniük, akár több hónap után is a díjat, mert mindeddig nem ment ki minden számla. Év közben is többen számoltak be arról, hogy nehézkesen tudják elintézni a viharos pécsi szolgáltató-váltás miatt kialakult ügyeket - például, hogy valós fogyasztás utáni számlát kapjanak -, többszöri bejelentést követően is.
A Tettye Forrásház Zrt. ügyfélkapcsolati osztályán elismerték, hogy van még mit javítani számlázási rendszerükön, határozott ígéretük azonban, hogy az első elszámolók után bizonyosan megszűnnek, legalábbis jelentősen csökkennek a számlázással kapcsolatos panaszok. Mindemellett arra kérnek mindenkit, ha gond van, jelezzék feléjük, s ők azonnal korrigálnak. - Legnagyobb gondosságunk ellenére előfordulhatnak hibák, módosítást igénylő számlák - közölte Mátyás Gergő az osztály vezetője, aki mindezek okairól is beszélt. - A számlázási rendszerek összetettek. A szolgáltatók éveken át fejlesztik, tökéletesítik az ügyfélszolgálati és számlakészítési munkát támogató háttérrendszereiket, amíg azok észrevétlenül, gördülékenyen működnek. Nagyon sok munkán, fejlesztésen vagyunk túl október óta, de ez a legelső elszámolás, amit megnehezít, hogy - a korábbi szolgáltató közreműködésének hiányában nyitó mérési adatok nélkül - sok esetben a leolvasások közt eltelt napi fogyasztás alapján kellett megállapítanunk az október 5-re vonatkozó induló mérőállást.
Az átlagszámlákban megállapított átlagos fogyasztás sem mindig egyezett pontosan a tényleges vízfelhasználással, a kiküldött számla összege ezért eltérhet a megszokott értéktől. Azt is megtudtuk, hogy egyes ügyek, adatok rögzítése később került csak sorra, mert a szolgáltatás átvétele rendkívüli mennyiségű adatrögzítéssel, illetve módosítással járt. Több mint 60 ezer fogyasztó, 90 ezer mérőhely szerződését - benne adatváltozás-közlőjét, mérő- vagy fogyasztócseréjét - kellett feldolgozniuk.
Annak érdekében, hogy a növekvő ügyfélforgalom ne jelentsen egyúttal hosszabb sorokat is, weboldalukon beindítottak egy időpont-foglalási rendszert, ahol néhány kattintással előre megtervezhetik látogatásukat a fogyasztók a Felsőmalom úti ügyfélszolgálati irodába.
Nemcsak a Tettyével vannak azonban gondok, sokan a Pécsi Vízművel sem tudtak elszámolni még. Pontosabban a szolgáltató még nem közölte velük a záróegyenleget. A Vízműnél azt mondták, választott bírósági döntés alapján nekik szeptember 30-ig jár a díj. "A fenti időszakig az elszámolás, azaz a fogyasztásarányos díjtételek kiszámítása, majd az egyenlegek kialakítása folyamatosan zajlik" - közölték.
"A Tettye Vízház Kft. nem olyan leányvállalat, mint a Vízmű cégei voltak"
Winkler Tamást, a Dunántúli Regionális Vízművek (DRV) vezérigazgatóját, aki októberig vezeti még a Tettye Forrásházat is, a DRV-nél kirobbant prémiumbotrányról is kérdeztük. Kiderült ugyanis, hogy a cég gyakorlata feltehetően az volt az utóbbi években, hogy a vezetői igen magas prémiumkiírást is a vízdíjak rovására állapították meg. A vezérigazgató azonban nem kívánt a még tartó teljes átvilágítás eredményének ismerete nélkül nyilatkozni.
Rákérdeztünk arra is, hogy mi szükség volt a közelmúltban megalapítani a Tettye Vízház Kft. nevű leányvállalatot. Főként annak ismeretében, hogy a Pécsi Vízművel kapcsolatosan a városvezetés és a Tettye részéről is elhangzott olyan kritika korábban, hogy leányvállalatokat hoztak létre, amelyekre nem lett volna szükség, sejtetve ezzel, hogy ekként könnyebb lehetett "elcsatornázni" a társasághoz befolyó pénzeket.
Winkler Tamás szerint két teljesen különböző dologról van szó. Amíg a Vízmű eredeti célra, például víz-, vagy szennyvízkezelésre hozott létre leánycégeket, addig a Vízház alapításának oka a profiltisztítás. E cég ingatlangazdálkodással foglalkozik. Lapunk többször foglalkozott a Pécs környéki, még a Pécsi Vízművel kapcsolatban álló települések problémájával. Winkler Tamás ezzel kapcsolatban röviden annyit mondott, folyamatosan tárgyalnak, a múlt héten is leültek a felek, s megítélése szerint közelednek az álláspontok, és megegyezés is születhet hamarosan. A Délkomp nevű Vízmű-leányvállalat vezetője által a napokban a sajtóban bejelentett hírről, miszerint felszámolást kezdeményeznek a Tettye ellen, annyit mondott, ez egy komolytalan ügy.
Forrás: bama.hu - 2010. augusztus 30.
A cikk eléréséhez kérem kattintson ide!
|